jobbar man för mycket i tunnelbanan om?....
du svarar på frågor i telefonen och avslutar med kom.
du undrar varför det inte finns någon plattformsvärd ute vid bilen som hindrar svärmor att hinna med när du stängt din dörr och ska åka.
när du äntligen kommer hem ropar du "dörrarna stängs" innan du stänger dörren.
du sätter dig och kör bilen så prövar du först att dörrarna går upp, radion funkar, tutan låter, vindrutetorkarna torkar och att värmen funkar, skulle något fela så ringer du till TLC och felanmäler. (varpå samtal med närmsta chef troligtvis påföljer ;))
du är ledig men tittar ändå oroligt på klockan för att du vill ställa fram stämpeln.
du åker t-banan med en kompis och agerar guide, "här får man bara köra 35 men om hundra meter får man komma upp i 70... huvudsignal till vänster där tenderar att hänga sig under rusningen... hur du det ljudet, det är plattor... oj vad tåget bromsar, beror på tågkänning, impedansen kommer först om 200m till.."

du undrar varför det inte finns någon plattformsvärd ute vid bilen som hindrar svärmor att hinna med när du stängt din dörr och ska åka.
när du äntligen kommer hem ropar du "dörrarna stängs" innan du stänger dörren.
du sätter dig och kör bilen så prövar du först att dörrarna går upp, radion funkar, tutan låter, vindrutetorkarna torkar och att värmen funkar, skulle något fela så ringer du till TLC och felanmäler. (varpå samtal med närmsta chef troligtvis påföljer ;))
du är ledig men tittar ändå oroligt på klockan för att du vill ställa fram stämpeln.
du åker t-banan med en kompis och agerar guide, "här får man bara köra 35 men om hundra meter får man komma upp i 70... huvudsignal till vänster där tenderar att hänga sig under rusningen... hur du det ljudet, det är plattor... oj vad tåget bromsar, beror på tågkänning, impedansen kommer först om 200m till.."

Kommentarer
Trackback